onsdag 9 januari 2013

... fast inte riktigt...

Livet startade egentligen tidigare än så. Det var dock 12-12-12 som vi gifte oss, jag och sambon. Vi var tom med i GP i en intervju om varför vi valde just det datumet.
Det var ett jättefint borgerligt bröllop i självaste Palmhuset i Göteborg.Närmsta familjen var med och delade vår dag. Allt blev så fint och perfekt. Själva bröllopet var lagom långt - 3 minuter (vi tog den långa ceremonin). Jag hade min syster TP som vittne, precis som jag ville. TP hade fixat mitt hår och smink hemma och det var snudd på att vi inte skulle hinna fram i tid för vi blev ju naturligtvis försenade. Bruden (dvs jag), brudgmmen, storebror S, lillebror V och min lillasyster TP kom precis fram 13:45 då bröllopet skulle gå av stapeln. Men vi hade tur - flera tidigare bröllop hade dragit ut på tiden så det var ingen fara. Men jag hade hade hunnit bli duktigt stressad ändå och hunnit tänka flera gånger om att jag borde hållit mig till min egen plan från första början och inte åkt några sista minuten ärenden ens åt blivande svärmor precis innan jag skulle göra mig iordning. Jag lugnade ner mig när vi väl kommit in i Palmhuset och börjat byta om från tjocka vinterkläder till våra finkläder. Jag hade en blå klänning som jag lånat av TP. När jag var ombytt och klar fick jag en jättefin blombukett som svägerskan A ordnat åt mig. A:s sambo L, var vår bröllopsfotograf. Han hade frågat om han fick vara det och det fick han så gärna så. Han förevigade oss denna kalla vinterdag i det vackra Palmhuset med alla våra barn - storebror S, mellanbror A och lillebror V.
Därefter åkte vi till mina nyblivna svärföräldrar och festade loss på all god mat svärmor hade ordnat. Hon hade skyndat hem efter bröllopet för att hinna klart med allt innan gästerna skulle komma. Allt var så gott, så gott - som vanligt. Mamma och pappa hade det jättetrevligt med mina nyblivna svärföräldrar, mina tre nya svägerskor och deras familjer. Mellanbror A och kusin T lekte som vildar efter maten. Det brukar de göra så allt var i sin ordning. Tyvärr kunde varken min storebror M eller lillebror D med familjer närvara pga sjukdom. Lillebror D och familj var med på bröllopet men behövde sedan dra sig hemåt med sina sjuka och halvsjuka barn.
När alla hade ätit och var mätta och glada gick jag och min nyblivne make hem med barnen för att ta hand om våra tre knäppa hundar. De behövde också umgås med brudparet lite. Mamma och pappa stannade kvar ett bra tag till och umgicks med svärmor plus familj.
Det blev precis som jag ville ha det - enkelt, personligt, otvunget och mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar