måndag 14 januari 2013

Fringe

För närvarande har jag fastnat för serien Fringe. Jag tycker den är jättebra och spännande. Det bästa av allt är att den finns på Netflix - ett av mina andra beroenden. Då kan jag sitta med surfplattan och kolla flera avsnitt i stöten medan jag matar lillebror eller försöker natta honom. Eller medan jag väntar på att maken nattar, matar, lagar färdigt maten osv. Det finns många bra användningssätt :).

Fringe är en serie som passar en nörd som mig. Den utspelar sig i New York med omnejd. En grupp FBI agenter börjar utreda händelser som alla på något sätt kopplas till ett fenomen som blivit känt som Mönstret. Händelserna är av vetenskaplig natur. Till sin hjälp har de även en framstående forskare som jobbat inom något som kallas fringe vetenskap, dvs på gränsen till det oförklarliga.

Kort och gott - en serie med mycket action och spännande, halv-vetenskapliga händelser. Sedan är det en av de få serier som faktiskt har kvinnliga huvudpersoner, som inte bara pratar sex, killar och mode. Jag hoppas verkligen serien fortsätter så här och inte urartar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar