fredag 8 februari 2013

Åka på affärsresa

Jag ska till Norge på affärsresa med jobbet om två veckor. Jag kommer att vara borta i fyra dagar - tisdag till fredag. Jag har försökt fixa barnvakt plus hundhjälp i så stor utsträckning som möjligt så att det inte blir så jobbigt för maken. Att ta hand om två småbarn och tre hundar kan bli lite maffigt faktiskt.

Nu så kommer han kunna få hjälp med korta barnpassningar av lillebror under dagarna så att han hinner gå ut med hundarna utan att behöva panikstressa med rundorna. Dessutom kommer mellanbror vara hos mormor och morfar under tre av dagarna som jag är borta så det blir inte så stor belastning för maken alls, enligt mig.

Ändå verkar han missnöjd. Jag hoppas att det beror på att han kommer att sakna mig och inget annat. Jag har inte frågat ännu. Får göra det idag.

Ska man inte kunna åka på affärsresa som småbarnsmamma? Om jag till och med ordnat med extra hjälp under de dagar jag är borta, borde inte problemet vara löst då? Om jag överhuvudtaget fixar hjälpen åt maken, borde han inte bli glad och tacksam bara av det?

Nu kan makens missnöje även vara en produkt av att lillebror är sjuk och klängig. Inget sover han när han är hemma med pappa och han vill bara vara med pappa hela, hela tiden - absolut inte ligga eller sitta själv. Nej då skriker han högljutt tills han är i pappas famn igen. Det hade fått mig att bli helt galen till slut också.

Det stör mig dock att jag har dåligt samvete över att vara borta. Varför ska jag ha det??? Jag gör väl inget fel?! Jag måste verkligen prata med maken om detta och reda ut det hela så jag vet var vi står.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar